سرخط خبرها

سرمربی استقلال احتمالا تا نیم فصل بماند | بخت بلند بختیاری

  • کد خبر: ۲۹۴۲۲۱
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۰
سرمربی استقلال احتمالا تا نیم فصل بماند | بخت بلند بختیاری
سرمربی موقت استقلال احتمالا تا تعطیلات نیم فصل اول فوتبال ایران، در پست خود ماندگار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، هواداران استقلال از ابتدای لیگ امسال فقط خون دل خورده اند و شاهد دعوا‌های عجیب و غریبی در تیم شان بوده اند که در نهایت منتج به خداحافظی نکونام و سرکار آمدن سهراب بختیاری زاده شد. انتخاب سهراب از همان ابتدا با پیشوند موقت انجام شد و هیات مدیره و هواداران به شدت منتظر یک گزینه جذاب خارجی بودند. اتفاقات و حواشی چند وقت اخیر منطقه خاورمیانه، اما باعث شد تا کمتر مربی خارجی مایل به کار کردن در این منطقه باشد.

در این میان بختیاری زاده از همان ابتدا و باتوجه به اینکه فشاری را روی خودش حس نمی‌کرد وارد چالشی شد که با نهایت خونسردی در حال عبوراز آن است. همه فوتبالی‌های قدیمی‌تر و کسانیکه بازی‌های بختیاری زاده در لباس تیم ملی و استقلال را به یاد می‌آورند درباره او یک نکته را اذعان دارند و آن هم هوش بالا و خونسردی این مدافع بود. اخلاقی که حالا به مربی گری اش هم تسری پیدا کرده و به نظر می‌رسد به بهترین شکل آن را پشت سر می‌گذارد.

استقلال از اروپا تا آفریقا به دنبال مربی

آندره‌آ استراماچونی، ریکاردو سا پینتو، خولیو ولاسکوئز، فیلیپ مونتانیه، پاکو خمس، لارنسیو رگکامف و البته پل لوگوئن گزینه‌هایی بودند که مدیران آبی پوش در ۲ هفته گذشته با آن‌ها وارد مذاکره شده اند و البته هیچ کدام هم حاضر به حضور در ایران و نشستن روی نیمکت استقلال نشده اند. شاید همین هم بود که جدیدترین گزینه خارجی استقلال از قاره آفریقا مطرح شد. شنیده می‌شود این گزینه که هنوز اسمش بصورت رسمی معرفی نشده، سابقه حضور روی نیمکت تیم ملی آفریقای جنوبی را دارد و با جو فوتبال آسیا هم آشنا است؛ چرا که در تیم‌هایی، چون الاهلی و اب‌ها عربستان و الوحده امارات سرمربیگری کرده است. در کارنامه گزینه مدنظر آبی‌ها، قهرمانی در جام باشگاه‌های آفریقا همراه با تیم الاهلی مصر دیده می‌شود که نشان می‌دهد او همانند خوان کارلوس گاریدو سرمربی کنونی پرسپولیس روز‌های موفقی در فوتبال باشگاهی آفریقا گذرانده است.

بازیکنان راضی از شرایط کنونی

بازیکنان تیم استقلال که پس از یک دوره نتایج ضعیف سرانجام در دیدار هفته هفتم مقابل هوادار موفق به کسب پیروزی شدند پس از یک استراحت کوتاه حالا دور جدید تمریناتشان را با وضعیت متفاوتی از سر گرفته‌اند. بازیکنان تیم استقلال ظرف روز‌های گذشته و تحت نظر سهراب بختیاری‌زاده تمرینات ویژه بدنی و البته تاکتیکی را در دستور کار خود قرار داده‌اند و مشغول انجام برنامه‌های مورد نظر سرمربی موقت خودشان هستند. افراد نزدیک به جمع استقلالی‌ها در ارتباط با وضعیت روحی روانی بازیکنان تیم استقلال معتقدند شرایط جدید ایجاد شده در تمرینات تیم و تغییر و تحولات به وجود آمده در راس کادر فنی استقلال باعث شده تا فضای شادابی حاکم بر تمرینات استقلال باشد. سهراب بختیاری‌زاده که خودش در دوران فوتبال یکی از بازیکنان با روحیه و پر انرژی در جمع هم تیمی‌هایش بود این روز‌ها ترتیبی اتخاذ کرده تا شرایط روحی روانی بازیکنان استقلال پس از هفته‌های بحرانی گذشته و فشار‌های ناشی از نارضایتی هواداران از نتایج استقلال جای خود را به وضعیت مطلوب روحی روانی بدهند.

بختیاری زاده بازیکنان را در وضعیتی قرار داده که با اتحاد و انسجام بیشتری به مسابقات برگردند و در دیدار مقابل ذوب آهن اصفهان حداکثر امتیازات را به دست آورده و خود را آماده دیدار مقابل النصر عربستان کنند. تاثیر این وضعیت در دیدار با چادرملو دیده شد. آنچنان که افراد نزدیک به استقلال معتقد بودند این تیم یک فوتبال شاداب را به نمایش گذاشته است.

سهراب بی استرس

سهراب که باید در روز‌های آینده سکان هدایت استقلال را به مربی خارجی محول کند، در همین فرصت کم نشان داده است قادر به ایجاد تحول در تیم بحران‌زده است. فوتبال تهاجمی را بیشتر از فوتبال تدافعی دوست دارد و از همه مهمتر از عهده هدایت ستاره‌ها بر می‌آید. او در بازی با هوادار با بازی دادن به اندونگ – کاکوتا و جلال در میانه زمین نشان داد اهل فوتبال پاس – پاس است و زیاد اهل پاس‌های بلند برای سانتر فوروارد و شکل دادن موج دوم حمله یا همان فوتبال دفاع و ضد حمله نیست. اگر تا بازی با ذوب آهن مربی خارجی برای استقلال نیاید سهراب بختیاری‌زاده یک فرصت دیگر دارد. بدون شک اگر او در شرایط ایده‌آلی به استقلال می‌آمد و حمایت تماشاگران را به همراه داشت، امروز با اعتماد به نفس بیشتری کارش را انجام می‌داد کما اینکه در بازی با هوادار و چادرملو نشان داد که می‌تواند فوتبالی را به شاگردانش القا کند که هم نتیجه به دنبال داشته باشد و هم تماشاگران را راضی کند. به نظر می‌رسد سهراب صرف نظر از اتفاقات بیرونی در حال لذت بردن از دوران حضور در راس کادر فنی تیم استقلال است. او از تاثیر گذاری خود در تیم لذت می‌برد و حالا دو بازی دو برد. اگر حضور مربی خارجی در استقلال نهایی شود او این سکان را با خاطره‌ای خوش به سرمربی بعدی تحویل خواهد داد و شاید همین تجربه کم به سرمربیگری او در آینده کمک شایانی کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->